Αρχική ΣελίδαΧάρτης ΠλοήγησηςΕπικοινωνία
Είσοδος Μελών
Γρήγορη Αναζήτηση
Παπακυριαζή 44
TK 41222, Λάρισα

τηλ: 2410 255388
φαξ: 2410 257522
email:
Ηλεκρονικές Υπηρεσίες Εγγραφή Μέλους Προσφορές – Ζητήσεις Εκθέσεις Προκηρύξεις Forum Χάρτης Πλοήγησης Επικοινωνία
Μπαίνουν οι αγρότες στο Επιμελητήριο Λάρισας

Οι εποχές που ο αγρότης ήταν μόνο παραγωγός φαίνεται ότι πέρασαν ανεπιστρεπτί. Σήμερα εκτός από παραγωγός επιβάλλεται να είναι και επιχειρηματίας. Για το λόγο αυτό δρομολογείται η είσοδος των αγροτών στο Επιμελητήριο Λάρισας, από τη νέα διοίκηση και υπό την προεδρία του κ. Σωτήρη Γιαννακόπουλου, με τη δημιουργία νέου Τμήματος ειδικά για τους αγρότες. Έτσι εκτός από το Εμπορικό, το Υπηρεσιών και το Μεταποίησης στα σκαριά βρίσκεται και η δημιουργία του Αγροτικού Τμήματος στα πρότυπα πολλών Επιμελητηρίων της Ευρώπης, όπως για παράδειγμα συμβαίνει στην γειτονική Ιταλία. Όπως συμβαίνει με τους επαγγελματίες στα άλλα Τμήματα, έτσι οι αγρότες θα εκπροσωπηθούν στο Επιμελητήριο. Μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα θα αναπτυχθούν δράσεις που θα τους αφορούν όπως το agromarketing και η κατανάλωση τοπικών προϊόντων εντός ακτίνας 50 χιλιομέτρων που θα προωθηθεί με μια ανάλογη καμπάνια.

 

Πως θα λειτουργεί το agromarketing

Στο εμπορικό σύστημα της παγκόσμιας αγοράς στη μια πλευρά υπάρχουν οι αγρότες και στην άλλη οι αγορές οι οποίες θέλουν να αγοράσουν συγκεκριμένα προϊόντα που κατ’ ανάγκη δεν είναι σε γνώση του αγροτικού τομέα. Τους δύο αυτούς τομείς έρχεται να ενώσει  το agromarketing ώστε να επικοινωνήσουν. Στην περίπτωση αυτή ο πρωτογενής τομέας παράγει ότι ζητά ο αγοραστής (που στην συγκεκριμένη περίπτωση μπορεί να είναι μεγάλες εταιρίες), εξασφαλίζοντας έτσι την διάθεση των προϊόντων. Σήμερα αυτό στον κάμπο δεν συμβαίνει με αποτέλεσμα να παράγονται προϊόντα και να μένουν αδιάθετα.

Σύμφωνα με τα τέσσερα στοιχεία που έχουν να κάνουν με την διάθεση προϊόντων διαθέτουμε το προϊόν, την καλή τιμή, την προβολή, αλλά δεν γνωρίζουμε την θέση της αγοράς που είναι και το βασικό για να φτάσει στους καταναλωτές το προϊόν που επιθυμούν.

Για να δρομολογηθεί ένα τέτοιο εγχείρημα θα πρέπει να δημιουργηθεί μια εταιρεία που θα απαρτίζεται από αγρότες, συνεταιρισμούς, διαλογητήρια, ψυγεία, εταιρείες μάρκετινγκ, υπηρεσίες, logistics καθώς επίσης και από επενδυτές αναφέρει ο σχεδιασμός του Επιμελητηρίου. Σε αυτή την εταιρεία θα μπορούσαν να έχουν μετοχές η Περιφέρεια, οι Δήμοι και το Επιμελητήριο. Τη εγχείρημα θα εξελιχθεί υπό την επίβλεψη της Αναπτυξιακής Εταιρείας του Επιμελητηρίου.

Βασικό είναι όμως ο αγροτικός κόσμος να αλλάξει νοοτροπία. Η διαδικασία θα έχει ως εξής: Οι αγορές θα ζητούν κάποια προϊόντα, μια ομάδα που θα απαρτίζεται από γεωπόνους και άλλους επιστήμονες θα δίνουν εντολή για παραγωγή των συγκεκριμένων προϊόντων και στην συνέχεια αφού παραχθούν θα συσκευάζονται και θα διατίθενται.

Φαίνεται πως για την υλοποίηση του σχεδίου υπάρχει η συναίνεση των υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης.

 

Καταναλώνουμε ντόπια προϊόντα

Αυτή η δράση είναι στις προτεραιότητες του Επιμελητηρίου καθώς με τον τρόπο αυτό θα μπορέσουμε να αποκτήσουμε την συνείδηση καταναλώνοντας προϊόντα που παράγουμε στην περιοχή μας. Η κατανάλωση τοπικών προϊόντων εντός ακτίνας 50 χιλιομέτρων, όπως  ονομάζεται η δράση, θα προωθηθεί και με καμπάνια που θα τρέξει ώστε τα χρήματα που δαπανούμε για τα προϊόντα που καταναλώνουμε να μείνουν στον τόπο μας. Η δράση αφορά τον τομέα της εστίασης και τα νοικοκυριά. Ο αγρότης ερχόμενος σε επαφή και με τα δύο θα μπορεί να διαθέτει τα ποιοτικά προϊόντα και έτσι αυτά δε θα μένουν στα ψυγεία ή τελικά θα καταλήγουν στις χωματερές.

Στο Επιμελητήριο δεν έχουν ορίσει χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, αλλά αυτό που τους απασχολεί περισσότερο είναι όλες αυτές οι δράσεις και κυρίως το agromarketing να στηριχθεί σε στέρεες βάσεις ώστε να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό και να το κερδίσει σε διεθνές επίπεδο. Να σημειώσουμε ότι ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν η ευρωπαϊκή και η ρωσική αγορά.

Ημερολόγιο Δραστηριοτήτων
Δεν υπάρχουν Δραστηριότητες
Δείτε όλες τις δραστηριότητες
Πίνακας Ανακοινώσεων
Δεν υπάρχουν Ανακοινώσεις
Δείτε όλες τις ανακοινώσεις
Δημοσκόπηση
“Καμία δημοσκόπηση που μπορείτε να συμμετέχετε δεν είναι διαθέσιμη την στιγμή αυτή.„
Αρχείο δημοσκοπήσεων
Το έργο αυτό συγχρηματοδοτείται σε ποσοστό 80% από την Ευρωπαϊκή Ένωση - Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ)