Τα πάθη του εμπορίου
Ημερομηνία: 21/04/2009

Το δώρο του Πάσχα δεν στάθηκε ικανό να αναθερμάνει την αγορά, η οποία βιώνει τις χειρότερες ημέρες των τελευταίων ετών ελέω της κρίσης.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων των εμπορικών συλλόγων της χώρας και της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, τα πρόσθετα χρήματα που έπεσαν στην αγορά δεν στάθηκαν ικανά να την αναθερμάνουν, καθώς οι 8 στους 10 μικροεμπόρους είδαν τον τζίρο τους να μειώνεται σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Αυτό προκύπτει μετά τη νέα έρευνα αγοράς που διενήργησε ο Σύλλογος Μικρών και Αυτοαπασχολούμενων Εμπόρων Ν. Θεσσαλονίκης σε δείγμα 154 μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων της πόλης. Αυτή όμως είναι και η αίσθηση σε ό,τι αφορά την αγορά της Αθήνας.

Ειδικότερα, κατά τη φετινή περίοδο των γιορτών του Πάσχα -συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα- το 81% των εμπόρων της Θεσσαλονίκης δήλωσε πως είχε πτώση του τζίρου, το 16% ότι είχε τον ίδιο με πέρυσι τζίρο και μόνο το 3% δήλωσε ότι είχε αύξηση.

Την ίδια ώρα, στην αγορά της Αθήνας η κατάσταση δεν ήταν καλύτερη, καθώς η πτώση στους τζίρους κυμάνθηκε από 15% έως 20%, ενώ και στα υπόλοιπα αστικά κέντρα η κατάσταση ήταν ανάλογη.

Μεγαλύτερη υπήρξε η κάμψη στις πωλήσεις ειδών ένδυσης, στον οικιακό εξοπλισμό και στα βιβλιοπωλεία. Οι έμποροι θεωρούν ότι η πτώση του τζίρου οφείλεται στην οικονομική στενότητα των καταναλωτών και στην εξέλιξη των πολυκαταστημάτων.

Ούτε τα τελευταία, πάντως, γλίτωσαν από την συγκυρία, αφού η πτώση στην κίνηση έφτασε το 10%, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις.

ΠΗΓΗ: ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ"

http://www.protothema.gr/content.php?id=29645

 

Το περιεχόμενο εκτυπώθηκε από την ιστοσελίδα του Επιμελητηρίου Λάρισας